Hogyan változik a települési önkormányzatok feladatköre az egészségügyi ellátórendszer megújításával?
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról szóló 2022. évi LXXIII. törvény az egészségügyi ellátórendszer megújításával kapcsolatos szabályokat tartalmaz tovább szűkítve a települési önkormányzatok által ellátott feladatok körét. A módosítás – egyebek mellett – állami hatáskörbe telepíti az egészségügyi alapellátási praxiskörzetek kialakítását, az ügyeleti rendszer működtetését és a védőnői szolgálat fenntartását. Az állam tehát belép a települési önkormányzatok mellé az egészségügyi alapellátás megszervezésébe is. A praxiskezelő a 313/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet 3. § (2) bekezdése alapján az Országos Kórházi Főigazgatóság.
Az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény alapján a háziorvosi és a házi gyermekorvosi ügyeleti ellátásról való gondoskodás a jövőben – a főváros kivételével – az állam feladata lesz, melyet a mentőszolgálat útján lát majd el. A települési önkormányzatok az alapellátáshoz kapcsolódó fogorvosi ügyeleti ellátás megszervezéséről kötelesek csupán gondoskodni, a háziorvosi és a házi gyermekorvosi ügyeleti ellátás biztosítása a fővárosi kerületi önkormányzatok feladata marad.Tudjuk, hogy az egészségügyi ellátórendszer megújításával kapcsolatos rendelkezések sok kérdést vetnek fel a települési önkormányzatok vezetőiben, ezért szerveztünk Önnek egy olyan online szakmai napot, ahol Dr. Végvári Tamás az Országos Kórházi Igazgatóság Alapellátásfejlesztési igazgatója az önkormányzatokat is érintő előírásokat a gyakorlatban ismerteti.
Tudjuk, hogy az egészségügyi ellátórendszer megújításával kapcsolatos rendelkezések sok kérdést vetnek fel a települési önkormányzatok vezetőiben, ezért szerveztünk Önnek egy olyan online szakmai napot, ahol Dr. Végvári Tamás az Országos Kórházi Igazgatóság Alapellátásfejlesztési igazgatója az önkormányzatokat is érintő előírásokat a gyakorlatban ismerteti.
***Technikai információk, kapcsolat Az ONLINE megtekintést előzetes jelentkezés alapján tudjuk biztosítani. Kérjük, jelentkezzen be a zöld „Jelentkezés” gombra kattintva! Miután megkapta visszaigazoló e-mailünket, nincs más dolga, mint az előadás időpontjában visszatérni oldalunkra, és követni a közvetítést. Tanácsadói Napjaink felvételeiből YouTube csatornánkon is szemezgethet, vagy ajánlhatja rendezvényünket barátainak, munkatársainak az alsó média ikonsoron a megfelelő ikonra kattintva. Ügyfélszolgálatunk szívesen áll rendelkezésére, ha kérdezni szeretne: Tel.:(061) 880-7600Fax:(061) 880-7699E-mail: info@mprx.hu*Fenntartjuk a jogot, hogy nem várt esemény (pl.: az előadó betegsége) bekövetkezése esetén az előadást töröljük, vagy más időpontra halasztjuk. A résztvevő anyagi igénnyel ezért nem léphet fel.
Hogyan érinti a vállalkozásokat a környezetvédelmi termékdíj markáns változása?
A hazai hulladékgazdálkodási rendszer gyökeres átalakítása során több ponton változik a termékdíj törvény is. Kevés olyan vállalkozás van, akit nem érintenek majd a 2023. július 1-jén hatályba lépő változások hiszen a kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer koncessziós rendszer keretében fog működni. Eltörlik a mezőgazdasági termelők általányfizetési lehetőségét és megszűnik majd a növényvédőszerrel közvetlenül érintkező, a növényvédőszer csomagolását képező csomagolószerek utáni visszaigénylés is. A módosítás pontosítja az irodai papír és reklámhordozó papír jelleg együttes fennállása esetén alkalmazandó szabályozást. Változik a webes értékesítéssel foglalkozók termékdíj-fizetési kötelezettsége és a jogszabály módosítás új termékdíj számítási módszert vezet be.
Szakmai napunkon szakértőnk, Kelemen István a Green Tax Consulting vezető tanácsadója az új szabályozást ismerteti közérthetően, gyakorlati példákon keresztül.
Hogyan tegyek eleget az ügyfél-átvilágítási, és tulajdonos adatellenőrzési kötelezettségeimnek?
Az Afad tv. célja a Pmt. előírásaival egyetemben a tényleges tulajdonosi adatok, illetve a bankszámlák és széfszolgáltatások központi nyilvántartásának létrehozásával és működtetésével a pénzügyi és egyéb szolgáltatók azonosítási feladatához kapcsolódó adatszolgáltatási háttér megteremtése. A gazdasági és társadalmi élet szereplői tulajdoni viszonyainak átláthatóvá tétele, valamint a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása elleni fellépés hatékonyságának elősegítése. A törvény előírja, hogy az adatszolgáltató köteles nyilvántartani a tényleges tulajdonosaira vonatkozó adatokat, és gondoskodik az adatok naprakészen tartásáról. Ezen felül gondoskodik arról, hogy tényleges tulajdonosa a fenti adatok változása esetén tizenöt napon belül tájékoztassa az adatszolgáltatót a megváltozott adatokról. A könyvelőknek, székhelyszolgáltatóknak, könyvvizsgálóknak, adótanácsadóknak vagy az ügyvédeknek adatellenőrzési kötelezettségük van az ügyfél-átvilágítási feladataik teljesítése során. Fontos, hogy amennyiben az ügyfél-átvilágítás során az ott megjelöltek szerinti eltérést tapasztal a szolgáltató a saját nyilvántartásában lévő adatokhoz képest, azt jeleznie kell a NAV felé öt munkanapon belül. Hogyan működik a NAV TTNY rendszere? Mi jelöl a TT index? Ki minősül tényleges tulajdonosnak? A fenti kérdéseket válaszolja meg szakértőnk Tóth Péter compliance tanácsadó, közgazdász és gyakorlati példákon keresztül mutatja be a rendszer helyes használatát. Jelentkezzen most online szakmai napunkra!
Transzferár adatszolgáltatás teljesítése a társasági adóbevallásban
A 2022. adóévi társasági adóbevallásban tételesen fel kell sorolni azokat a kapcsolt vállalkozásokat, akikkel a vállalkozás az adóévben szerződésenként 100 millió forintot meghaladó ügyletet bonyolított. Mire vonatkozik a transzferár adatszolgáltatási kötelezettség a bevallásban? Melyek a transzferár nyilvántartás-készítés szabályai? Kire vonatkozik a részleges adatszolgáltatási kötelezettség?Hogyan kell összeállítani a kapcsolt feles tranzakciós listát? Amennyiben szeretne választ kapni a feltett kérdésekre jelentkezzen most díjmentes online szakmai napunkra, ahol Ferik Edit jogi szakokleveles közgazdász, adótanácsadó és Kolonics Róbert szakértőinkkel a gyakorlati példákon keresztül adunk választ.
Hogyan használjuk a NAV Ügyfélportálját (ÜPO)?
A NAV az eBEV Portál felületén tette elérhetővé az adózókról általa nyilvántartott adatok lekérdezési lehetőségét menürendszerből indítható szolgáltatások formájában. Időszerűvé vált azonban a felület megújítása, átalakítása, korszerű szolgáltatásokkal való bővítése, ezért a NAV új rendszerének az Ügyfélportálnak ( ÜPO) a használata kulcsfontosságú a könyvelő szakemberek, cégvezetők, adózók számára. Egy ideig még az eBEV és az Ügyfélportál párhuzamosan elérhető, de az új rendszer biztos használatát mielőtt el kell sajátítani. A fejlesztés során a NAV gondolt azokra a felhasználókra is, akik nem laptopon, hanem tableten vagy okostelefonon szeretnék használni az Ügyfélportált, így elkészült a kisebb méretű eszközökre optimalizált verzió is. Az Ügyfélportálon múltbéli adatok, jövőbeni kötelezettségek, bevallások, kimutatások, igazolások kérhetőek le. Ezen felül bárki könnyen ellenőrizheti a foglalkoztatási, járulékfizetési adatait is. A bevallások az Ügyfélportálon keresztül a legkérdezésen túl, javíthatóak és önellenőrzésre is van lehetőség. Szakmai napunkon Nyilas Gábor László a NAV főosztályvezetője a gyakorlatban mutatja meg az Ügyfélportál működését, kitér a legjellemzőbb hibákra azok megoldására és megmutatja a praktikumokat is a munka gyorsítása érdekében!
A tanfelügyelet és a mérésértékelés összefüggései az óvodai gyakorlatban
A pedagógia- szakmai vagyis a tanfelügyeleti ellenőrzés az óvodák mérés- értékelési rendszerét is vizsgálják. Fontos kérdés, hogy mit kell tennünk ahhoz, hogy ezen a területen is megfeleljünk a tanfelügyeleti ellenőrzés elvárásainak? Milyen feltételek mentén alakítsuk ki az óvodai mérés- értékelés rendszerét úgy, hogy az óvodvezetők és az óvodapedagógusok adminisztrácós terhei se növekedjenek meg jelentősen? Online szakmai napunkon, Lukács-Kéméndi Ágnes tanfelügyeleti és pedagógusminősítési szakértőnkkel az ellenőrzésen való megfelelésen túl segítséget nyújtunk a rendszer kialakításban is és megválaszoljuk az előadás során érkező egyedi kérdéseket is.Jelentkezzen most és használja ki az egyedi online konzultációs lehetőséget szakértőnkkel!
A társadalombiztosítással összefüggő 2023-as kötelezettségek
Az átalányadózók társadalombiztosítási kötelezettségeiben markáns változást hozott a 2023-as év, ezentúl ugyanis a járulékot negyedévente kell bevallaniuk és megfizetniük, a tárgynegyedévet követő hónap 12. napjáig. Fontos, hogy a járulékalap megállapításánál a göngyölítés módszerét kell alkalmazni. Ezen felül új szabályok vonatkoznak a biztosítottak bejelentésére, és az Mt. új szabályainak megfelelően a minimum járulékfizetés előírásainak alkalmazására is. Szakmai napunkon a 2023-as társadalombiztosítással összefüggő kötelezettségeket ismertetjük gyakorlati szemszögből, külön kitérünk a nyugdíjasok szocho fizetési kötelezettségeire és az őstermelőkre vonatkozó járulékfizetési előírásokra is.
Szakértőnk: Széles Imre tb szakértő, a Budapest Főváros Kormányhivatala Nyugdíjbiztosítási Igazgatósága Nyugdíjellenőrzési Főosztályának vezetője
A beszámolókészítés tipikus hibái és azok megoldása Ruszin Zsolttal
Minden gazdálkodó az üzleti évkönyveinek zárását követően köteles beszámolót készíteni a működéséről, a vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetéről. Az éves beszámoló tartalmazza a mérleget, az eredménykimutatást és a kiegészítő mellékletet. Egyszerűsített éves beszámoló készítésre is lehetősége van annak a kettős könyvvitelt vezető vállalkozásnak,amelynél két egymást követő évben a mérleg fordulónapján nem haladja meg a mérleg főösszege az 500 millió forintot vagy az éves nettó árbevétel az 1000 millió forintot illetve a tárgyévben foglalkoztatottak átlagos létszáma az 50 főt. Amennyiben ebből két feltétel teljesül a gazdálkozó élhet az egyszerűsített éves beszámoló lehetőségével. Szakmai napunkon Ruszin Zsolt szakértőnk, a beszámolási kötelezettség és a könyvvitel kapcsolatát, a beszámoló részeinek legjellemzőbb hibáit és megoldásait ismerteti a gyakorlatban, kiemelt tekintettel a mérleg, valamint az eredménykimutatás és a főkönyvi számlák szoros kapcsolatára.
Szakértőnk
Ruszin Zsolt, a MKOE alelnöke, könyvvizsgáló, bejegyzett adószakértő, igazságügyi adó- és járulékszakértő, szakoktató
Fókuszban a köznevelésben foglalkoztatottak jogállásáról szóló törvény
A Köznevelésben foglalkoztatottak jogállásáról szóló törvény – néhány rendelkezésének kivételével – 2023. június 1-jén lép hatályba. a Nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény ma hatályban lévő szakaszaiból több rendelkezés kikerül és az új törvénybe kerül át. Lényeges változásként értelmezhetjük a törvénytervezet 38. §-ának rendelkezését, amely szerint a köznevelésben foglalkoztatott betöltendő munkakörökre nyilvános pályázatot kell kiírni, ha ez a munkáltató döntése alapján a munkakör betöltéséhez szükséges. Nem lényegtelen változások lépnek életbe a köznevelési foglalkoztatotti jogviszony felmentéssel történő megszüntetésével kapcsolatban.A Köznevelésben foglalkoztatottak jogállásáról szóló törvény tervezete – az eddig hatályostól eltérően – bevezeti a fegyelmi vétség és a fegyelmi eljárás jogintézményét, amelyeket a köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban álló munkavállalók vétkes kötelezettségszegése esetén kell alkalmazni.
Online szakmai napunkon Petróczi Gábor köznevelési szakértőnk, felhívja az intézményvezetők, pedagógusok figyelmét azokra a lényeges elemekre a törvénytervezetben, amelyek a köznevelési dolgozók életébe, foglalkoztatási jogviszonyában jelentős változást hoz. Szakmai napunkat délután tartjuk, hogy minél többen csatlakozhassanak. Jelentkezzen most és használja ki az egyedi online konzultációs lehetőséget szakértőnkkel!
Konkrét, hatékony lépések cégvezetőknek, hogy beinduljon az értékesítés!
Új kihívásokból új lehetőségek: Hogyan alakultak át az értékesítési csatornák és azok hatékonysága? Hogyan indítsunk sikeres hideghívásokat? Miért legyünk jelen a LinkediN-en? A hatékony értékesítési stratégia kialakításához a gazdasági vagy együttműködési hatékonyság mellett elengedhetetlen a piacra időben történő reagálás, valamint a közösségi média jelenlét fokozása. Online szakmai napunkon Dulkai Miklós és Dubrovay Tímea professzionális sales csapat tervezők olyan konkrét stratégiai lépéseket fogalmaznak, amivel a jelenlegi rendkívül gyorsan változó gazdasági helyzetben is garantáltan felgyorsítható az értékesítés!Jelentkezzen most online szakmai napunkra, ahol lehetőségük lesz egyedi kérdéseiket is feltenni szakértőinknek!
Hogyan adminisztráljuk helyesen a munkabérből és jövedelemből való letiltást?
Bérszámfejtő, könyvelő ügyfeleink hozzánk érkező tanácsadóinknak szóló kérdései alapján a munkabérből és jövedelemből történő letiltások gyakorlati kivitelezése sokszor fejtörést okoz. Felmerül a kérdés, hogyha egy időben érkezik több végrehajtótól letiltás a munkavállaló bérére, akkor hogyan kell eljárni? Egyáltalán milyen okiratok alapján lehet egy munkabérből való letiltást végrehajtani? Melyek a letiltás végrehajtására vonatkozó 2023-as szabályok? Mely összeg mentes a végrehajtás alól? Mennyi a korlátozás nélkül végrehajtás alá vonható munkabér összege 2023-ban? Minden a munkabérből, jövedelmből való letiltással kapcsolatos gyakorlati kérdésre választ ad szakértőnk, Szabóné Schmuczer Edit költségvetési minősítésű könyvvizsgáló, adószakértő. Jelentkezzen most szakmai napunkra és tegye fel egyedi kérdését is!
Középpontban a veszélyes áruk közúti szállítására vonatkozó 2023-as változások
Hamarosan életbe lépnek a Veszélyes Áruk Nemzetközi Közúti Szállításáról szóló Megállapodás (ADR) legújabb 2023-as előírásai és az új ADR ellenőrzési irányelv. Veszélyes árunak számítanak az olyan anyagok és tárgyak: amelyek szállítását az ADR tiltja, vagy csak feltételekkel engedi meg, amelyek a szállításuk során tűz- és robbanásveszélyt, egészségkárosító (főként maró, mérgező) hatást vagy környezetkárosító tulajdonságokat hordoznak, és amiket így azonosít valamely közlekedési ágazat veszélyes áru szállítási szabályzata. Újdonság az elektromos járművek használata és a lítium akkumulátorokra vonatkozó előírások finomítása. Online szakmai napunkon beszélünk még a "Green Deal" - t támogató újdonságokról és a megfelelőség- értékelés nagyszabású átalakításáról valamint az "e- cigaretta" és sok más tárgy átsorolásának tudnivalóiról.
Szakértő:dr. Sárosi Györgyveszélyes áru szakértő, Hungária Veszélyes áru Mérnöki Iroda Kft.
Közérthetően az őstermelőkre vonatkozó 2023-as adó és tb szabályok
Szerveztünk a mezőgazdasági őstermelőknek és az őket könyvelőknek egy olyan szakmai napot, ahol a mezőgazdasági őstermelőkre, az őstermelők családi gazdaságára és a családi mezőgazdasági társaságra vonatkozó szja-, járulék- és áfaszabályokat és a legfontosabb tudnivalókat ismertetjük közérthető formában. Az őstermelőkre vonatkozó adó és járulékfizetési, társadalombiztosítási szabályokat illetően folyamatos a kérdés az érintettekben. Mikor minősül egy őstermelő, vagy családi gazdaság tagja biztosítottnak? Melyik adózási módot válasszam? Mikor kell járulékokat fizetnie az őstermelőnek? Mikor szünetel az őstermelő járulékfizetési kötelezettsége? Mekkora a kapható nyugdíjjárulék összege? A leggyakrabban felmerülő kérdésekre adja meg a választ szakértőnk, gyakorlati példákon keresztül.
Szakértőnk:Dr. Nagy Péter a Csongrád-Csanád Megyei Adó- és Vámigazgatóság jogi kiemelt referenseJelentkezzen most szakmai napunkra és használja ki az egyedi konzultációs lehetőséget szakértőnkkel!
Miért pont engem ellenőriz a NAV? Hogyan feleljek meg az Adóhatóság elvárásainak?
Az adóhatóságnbek történő megfelelésben több olyan banánhéj van, amelyen el lehet csúszni és így a NAV látókörébe kerülni. Az Adóhatóság indokolatlanul nem ellenőriz senkit, de ha például az üzleti partnerektől beérkezett online adatszolgáltatások alapján vélelmezhetően felmerült költségekhez képest a bevallott bevétel nagyságrendje jelentősen elmarad az egyértelműen adóellenőrzésre ad okot.Kulcsfontosságú ellenőrzini a partnereket és felismerni ha esetleg áfakijátszás részesévé váltunk. Online szakmai napunkon olyan eseteket tárgyalunk Bonácz Zsolt adószakértőnkkel, amelyek valószínűleg adóhatósági ellenőrzést (jogkövetési vizsgálat, utólagos adóellenőrzés) indukálnak.
10 eredményes közösségi média stratégia cégvezetőknek
Cégvezetőként Önt is foglalkoztatja a kérdés, hogy hogyan tudja pénzre váltani a TikTok, Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube jelenlétét? Egyáltalán a sikeres, eredményes közösségi média stratégia mércéje a bevétel vagy a márkaépítés és ismertségszerzés? Min kell változtatni 2023-ban a közösségi média marketingben? Mi az, amit nem lehet kihagyni? Hogyan tartsunk lépést cégvezetőként a változó trendekkel? Többek között ezekre a kérdésekre kapja meg a választ online szakmai napunkon Lévai Richárd közösségi marketing specialistától, jelentkezzen most!
Szakértő: Lévai Richárd közösségi marketing specialista